چرا زن نمی تواند چند شوهر داشته باشد؟

سؤال از اين كه چرا اسلام اين حق را نسبت به زنان قائل نشده و چرا اسلام چند شوهري را اجازه نداده ،

  زيرا در اين نوع زناشويي رابطه پدر با فرزند عملاً نا مشخص است، هم چنان كه در كمونيسم (اشتراك) جنسي رابطه پدر با فرزندان نامشخص است.

همان طور كه كمونيسم نتوانست براي خود جا باز كند، چند شوهري نيز نتوانست مورد پذيرش باشد، زيرا زندگي خانوادگي و ايجاد آشيانه براي نسل آينده و ارتباط قطعي ميان نسل گذشته و آينده، خواسته غريزه و طبيعت بشر است. چند شوهري نه تنها با طبيعت انحصار طلبي و فرزند دوستي مرد نا موافق است، كه با طبيعت زن نيز مخالفت دارد. تحقيقات روانشناسي ثابت كرده است كه زن بيش از مرد خواهان تك همسري است.

از جهت ديگر زن از مرد فقط عاملي براي ارضاي غريزه جنسي خود نمي خواهد كه گفته شود هرچه بيشتر، براي زن بهتر. زن از مرد موجودي مي خواهد كه قلب او را در اختيار داشته باشد ؛ حامي و مدافع او باشد؛ براي او فداكاري نمايد و غمخوار او باشد.

زن در چند شوهري هرگز نمي توانسته حمايت و محبت و عواطف خالصانه و فداكاري يك مرد را نسبت به خود جلب كند، از اين رو چند شوهري نظير روسپي گري همواره مورد تنفر زن بوده است. چند شوهر داشتن نه با تمايلات و خواسته هاي مرد موافقت داشته است و نه با خواسته ها و گرايش هاي زنان. علاوه بر اين ، يكي ديگر از مشكلاتي كه در صورت چند همسري براي زنان ذكر شده، مشخص نبودن پدر براي فرزند مي باشد.

مسئله تعلق فرزند و معين شدن پدر فرزند، اگر چه تحقيقات امروزي و آزمايش هاي پزشكي آن را مشخص مي‌كند، اما از نظر رواني همچنان مسئله حل نشدني است؛ زيرا اولاً: همان گونه كه دانشمندان مي گويند: نتايج آزمايشهاي تجربي صد در صد نيست و احتمال خطاي اشتباه انساني يا … وجود دارد.

ثانياً: مسئله اقناع روحي و رواني پدر و مادر و فرزند چيزي نيست كه با آزمايش قابل حل باشد. فرزند مي خواهد اطمينان قلبي و دروني يابد كه پدر و مادر او واقعي هستند و همين طور پدر و مادر. تا زماني كه اقناع و اطمينان قلبي و دروني صورت نگيرد ، به همان نسبت رابطه و پيوند عاطفي بين پدر و مادر و فرزند متزلزل خواهد بود

30 نظر برای “چرا زن نمی تواند چند شوهر داشته باشد؟

  1. 1ـ علم جدید مشکل نامشخص بودن پدر رو حل کرده. با دی ان ای به راحتی و قطعیت پدر مشخص می شه. 2 ـ جنسیت، یعنی مرد و زن بودن، در روانشناسی از قطعیتی که شما ازش صحبت می کنید برخوردار نیست. یعنی مردانگی و زنانگی در هر کسی به عنوان دو قطبیت وجود دارد. حال در یک جامعه زنان بسیاری خواهند بود (منظورت از بسیار چند هزار نفر یا چند صد هزار نفر است که به هر حال قابل توجه است) زنان بسیاری خواهند بود که تمایلات مردانه داشته باشند. پس دلیل بعدی شما هم نادرست است که زنان طبعا فلان هستند. چون که وقتی حکمی کلی صادر میکنیم باید تمامیت اجتماع را در نظر داشته باشیم. 3ـ این حکم که مرد ذاتاً تنوع گراست بسیار تأمل برانگیز است. هر کسی می داند که تک همسری متضمن بنیان خانواده است. آوردن یک مادر جدید، یک رغیب جدید، یک غریبه، همواره باعث اخلال در امور می گردد. مخصوصا در جامعۀ ما که این مسئله به هیچ عنوان ریشه دار نمی باشد!!!! لذا بهتر است به جای حکم صادر کردن در جامعه به صورت بازتر مسائل و مشکلات جنسی را مطرح کنیم تا متوجه شویم مردی که عطش تنوع خواهی خود را با احکام شرعی توجیه می کند، چیزی نیست جز موجودی سرخورده و ناکارامد در حیات جنسی خویش که نیاز به کمک یک کارشناس، یک روانکاو یا مطالعۀ بیشتر در مورد وجود خویش دارد. خداوند همگان را به مسیر طبیعت خویش هدایت کند!

    پاسخ
    با سلام
    1-توان تعیین پدر بعد از تولد در روابط نامشروع؛ مساله ای خاص این دوران نبوده و در زمان های قبل نیز وجود داشته است. اگر امروزه این مساله با شناخت دی ان ای حل می شود، در قدیم مردم علم قیافه شناسی داشتند که نتیجه اش درست یا غلط مورد اعتماد بوده است. پس همان طور که از نظر شما دی ان ای مساله پدر را حل می کند، این مساله در سابق نیز به این شکل قابل حل بوده است. اما باید دقت کرد که علیرغم ادعای شما در حل شدن مشکل مجهولیت پدر، چرا امروز جوامع غربی با مشکل آمار بالای فرزندان نامشروع مواجه هستند؟ آیا مردی که حاضر نشده تن به ازدواج بدهد، حاضر است به آزمایش دی ان ای و نظیر آن تن بدهد تا مسئولیت های پدری را بپذیرد؟

    زمانی که مرد کانون خانواده تشکیل می دهد، خود را برای مسئولیت های مختلف آماده کرده است و اینجا سخن از پدری معنا دارد. و الا حتی اگر پدر روشن نیز باشد، مسئولیتی نخواهد پذیرفت.

    2-معلوم نیست که شما جنسیت را امری ثابت می دانید یا مبهم و نامتعین! اگر جنسیت امر ثابتی نیست، چگونه می توانیم از زنانی سخن بگوییم که تمایلات مردانه دارند؟ دقت کنید که شما با سخن خود، مردانگی را امر ثابتی فرض کرده اید که در بعضی از زن ها یافت می شود. و البته پوشیده نیست که انکار تفاوت های ذاتی زن و مرد، جز چشم پوشیدن از واقعیات معنای دیگری ندارد.

    3- مساله تعدد زوجات یک حکم دینی است که ما برای انسان های ضعیف الایمان، بعضی از حکمت هایش را ذکر می کنیم تا شاید بتوانند بپذیرند. و البته راه صحیح تر، فهمیدن اصولی دین و معنای وحی و اضطرار به آن است. اما درباره همین حکمت ها نیز تنها بخش کوچکی از حکمت های ذکر شده در این مساله، تفاوت روحیه زن و مرد است.

    4- قطعا غرض اسلام موافقت و همراهی با تنوع طلبی مردان نیست. چون از منظر دینی سخت ترین دشمن انسان، نفس اماره اوست و باید انسان به جهاد اکبر در مقابل این نفس اقدام کند. اما در جایی که میل تنوع طلبی مردان حکمت ازدواج دوم بیان می شود، باید دقت کنیم که مساله در جایی است که مرد به سمت این مساله کشیده شده است. و انتخاب گزینه های کم خطرتر نشانه عقل است. انسانی که بین دو گزینه رابطه بی ضابطه جنسی، و رابطه ظابطه مند با تاثیرات سوء کمتر مواجه است، باید رابطه جنسی ضابطه مند را انتخاب کند و در این جا، سخن از ترک رابطه جنسی دوم، پاک کردن صورت مساله است نه پاسخ دادن به آن.

  2. خداوند در ایه قران فرموده اند اگر در همه ابعاد توانستید عدالت را اجرانید انوقت دو تا زن بگیرین در یه ایه دیگرم اورده اند که هرگز نمیتئانید عدالت را در بین زنهایتان اجرا کنید.

  3. با سلام
    به غير از اينكه پدر بچه معلوم نيست دليلي هم وجود دارد كه هرگاه زن نياز به نزديكي داشته باشد مرد هميشه آماده است اما وقتي كه مرد نياز به نزديكي داشته باشد هميشه زن آماده نيست مثلا عادت ماهانه اي كه زنان دارند به اين شكل كه در ماه چند روز علاقه اي به نزديكي ندارند ضمن اينكه تا حدود 5 ماه قبل از زايمان زنان نميتوانند نياز طبيعي مرد را برآورده سازند
    به هر حال يكي از فوائد مهم ازدواج همين دوري از گناهاني كه مربوط به مسائل جنسي مي باشد است كه حتي عمل نزديكي با همسر در اسلام ثواب بسياري دارد

  4. با سلام
    از کسانی که تعدد زوجات را جایز می دانند فقط یک سوال دارم
    آیا اگر مرد در شرایط مشابهی که در قانون ایران درج شده -مثلا عقیم بودن یا غایب شدن بیش از شش ماه و …- آیا به زن هم اجازه چند همسری داده می شود

    با سلام
    فکر کنم شما به مطلب ارسالی در این مورد دقت نکردید.

  5. سلام
    مسله خوبي رو مطرح كرده اييد اگه بيشتر از جنبه عقلي جواب شبهات داده بشه اثر گذاري بيشتري خواهد داشت چون عده ايي نه خدا رو قبول دارن نه قران ونه پيامبرش رو
    موفق باشي
    بروزم

  6. متشکر از مباحث شما هر جند که به نظر نقص فراوانی هم دیده میشود لطف مرا با آخرین مقالات در مورد زن شناسی آگاه کنید متشکرم

  7. مهم نیست که اسلام چی گفته… من اگر ببینم شوهرم زن دوم گرفته من هم شوهر دوم میگیرم

    جواب:عليكم السلام شما بعنوان يك مسلمان اينگونه ميگوئيد؟!

    • سلام
      پدر و مادر من مسلمان هستند ولی من معتقد به دین و ادیان نیستم و انسان بودن را ترجیه میدم به مسلمان بودن… خلاصه گفتم اگر شوهرم زن دوم بگیره من هم با پسران دوست میشم و به اون خیانت میکنم و حرف و حدیث دیگران هم اصلا برام مهم نیست… فک میکنید که زن امروزی هم ان زن عصر حجر است که سرش رو با بهشت و جهنم گرم میکنید؟!!! بهشت مال شما…

      جواب:سلام حالا چرا ميزنيد!؟ ضعيف گير آورديد!
      اينكه فرموديد انسان بودن رو ترجيح ميديد اول بايد انسانيتي كه مد نظر شماست رو دانست چون ديدگاههاي مختلفي در مورد انسانيته يكي در كمال مادي ميبينه يكي در كمال معنوي و يكي هم در هر دو بُعد …
      چرا بايد فكر كنيم شما هم جزو زنان عصر حجريد. بنده كه چنين فكرهايي نميكنم شما رو نميدونم.

    • والله منم مسلمان زاده هستم ولی دليلی نمی بينم که به قواعد ذلت بار اسلام در بازنان تن بدهم. منهم اگه شوهرم بهم خيانت کنه حتما اول بهش خيانت ميکنم و بعد هم ازش جدا ميشم.

      جواب: سلام خدا بر بندگان خوب
      شما چگونه مسلمان هستيد، در صورتي كه آيات قران و كلام خدا را قبول نداريد؟ مسلمان ، كسي است كه بخدا ايمان داشته باشد، باور كند كه قرآن كلام خداست و گواهي دهد كه رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرستاده خداست و … . حال چگونه مسلماني هستيد كه با كلام خدا و … مخالفت ميكنيد ! بهتر نيست اول خدا و فرستاده او را بخوبي بشناسيد بعد وارد اينگونه مسائل شويد ورود به فروعات قبل اينكه در اصولش ترديد داريد نابجاست.
      كسي كه بخدا ايمان داشته باشد و قرآن را بخوبي بشناسد و بداند از آن كيست در صورت عدم فهم يك مسئله ،اينگونه سخن نميگويد.موفق باشيد!

    • سلام به همگی
      منی که سه ساله رحم خود را از دست دادم چی؟
      شوهر دارم
      بچه ندارم
      بازم می تونم بگم که چند تا شوهر می خوام؟!
      چون گفتین که زنها به خاطر اینکه پدر بچه هاشون مشخص بشه نمی تونن چند شوهر داشته باشند .
      حالا جواب منو بدین بعد بزنین تو سر و کله همدیگه
      با تشکر

      • سلام خواهر خوب من
        اولا اين يكي از علل عدم چند شوهري ميتواند باشد.خيلي احكام و قوانين هستند كه هنوز بشر بعلت علم اندك خود هنوز نتوانسته علل اصلي‌اش رو پيدا كند.
        در ثاني قوانين در مجامع قانونگذاري هميشه به نحو كلي وضع مي‏شوند. در عين حال قانونگذار مصالح كلي عموم را در نظر گرفته و قانون وضع مي‏كند، گرچه براي تعدادي همان قانون موجب ضرر باشد. مجلس قانونگذاري براي ساخت و ساز شهرها و خيابان‏ها قوانيني را تصويب مي‏كند. اصل تصويب قانون براي مجموعه افراد جامعه در يك زمان (عرضي) و در زمان‏هاي آينده (طولي) مفيد و خوب و لازم است و به نفع جامعه مي‏باشد، ولي همان قانون براي تعدادي از افراد خسارت و زيان هايي خواهد داشت. قوانين الهي نيز از اين قبيل است. البته چون قانونگذار خداوند حكيم است و آگاهي كامل بر اوضاع و احوال انسان و موجودات عالم دارد، نيز براساس مقتضيات خلقي و فطري انسان، قوانيني وضع كرده است، اگر درست اجرا بشود زياني اگر داشته باشد، به حداقل مي‏رسد و خير آن بسيار بيشتر از ضرر است. كاملاً معقول است كه خير و آثار و نتايج مثبت بسيار را به خاطر موارد اندك ضرر پذيرفت.
        احكام و مقررات ديني هم نسخه‌هايي است كه پيامبران الهي و پيشوايان دين از طرف خدا براي بشر آورده اند تا سعادت و خوشبختي آنان را از هر جهت تأمين نمايند. بديهي است وقتي اعتقاد داشته باشيم كه احكام از علم بي‌پايان خدا سرچشمه گرفته و به حكمت و لطف و مهرباني خدا ايمان داشته باشيم ، نيز بدانيم كه پيامبران خدا در تبليغ و رساندن احكام به هيچ، نحو گرفتار خطا و لغزشي نمي شوند، يعني به معصوم بودن آن‌ها معتقد باشيم در اين صورت با كمال جدّيت و بدون هيچ اضطراب در عمل كردن به دستورهاي ديني مي كوشيم و هيچ نيازي نمي بينيم از خصوصيات فلسفة احكام و مقرراتي كه قرار داده شده است سؤال نماييم، زيرا مي دانيم هر چه مقرر شده به خير و صلاح ما بوده وانبياي الهي در بيان احكام اشتباهي نكرده اند.
        بنابراين، كساني كه پاية‌ توحيد و نبوت خود را محكم ساخته اند هيچ گونه ترديدي نخواهند داشت كه تمام احكام و مقررات داراي مصالح و فوايدي مي‌باشد و فلسفه و علتي دارد گرچه براي ما بيان نشده است.
        فلسفه و علت اكثر احكام بيان نشده، فقط فلسفه و علت يا حكمت برخي از احكام بيان شده ، آن هم به اندازه فكر شنوندگاني كه مطالب توسط ائمه به آنان القا مي شده است.

    • سلام ارغوان خانم : از شجاعت و صراحتتون خوشم آمدد كاش زني مثل تو داشتم ولي در اين مورد حسادت و مقابله كردن عاقلانه و عاشقانه نيست اگر دلتون اينجوري ميخواد باهاتون موافقم.همسرها بايد مخالف لذت هم نشوند.بلكه مساعدت و همراهي كنند.خوبه

  8. bebinid bahse ehsasat nist,ma ro az avval intor bar avordan ke har mard faghat 1 khanoum bayad dashte bashe va la gheir.
    .alanam ke in chiza ro mishnavim hesabi ghati mikonim
    man migam 1)avvalan payambar in hame ezdevajeshoun be khatere reayate hale oun khanouma boude vali mardaye
    dore zamouneye ma chi ?
    in toriand?????????
    badesh 2)in ke aghayoun be har tedad ke mikhan mitounan zane sigheyi dashte bashan be nazar ziad aghlani nemiad?
    dige inke 3)man aslan tafavote sighe o ravabete azad be shiveye gharbi ro nemidounam!har 2 ba rezayate tarafeine va dar sighe faghat be zaboune sade bayad rezayateshouno began.zamane edde ham ke az nazare marajee taghlid har rouz dare kamtar mishe chon teknolozhi moshkele taiine bardari ro hal karde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    جواب:سلامی دوباره
    اولا اسلام چند همسری رو برای هر کسی جایز ندونسته که حتما لینک زیر رو
    https://rasekhoon.wordpress.com/2009/09/18/rasekhoon-2/
    خوندید که امده اگر میتوانید عدالت را رعایت کنید چند همسر میتوانید اختیار کنید. در ثانی در این مورد دست زن رو هم نبسته چون زن میتونه در ضمن عقد شرط کنه که شوهرش نمیتواند بدون رضایت ایشان همسر دیگه ای رو اختیار کنه.
    آیا قبول دارید زنانى هستند كه همسران خود را به علل گوناگونى از دست مى دهند و معمولا نمى توانند به عنوان همسر اول ، مورد توجه مردان قرار گيرند
    آیا قبول دارید که عمر زندگى جنسى مردان از زنان طولانى تر است.و نیز قبول دارید که مردان در حوادث گوناگون زندگى من جمله وقوع جنگها بيش از زنان در خطر نابودى قرار دارند .
    اگر مساءله تعدد زوجات در كار نباشد آنها بايد براى هميشه بدون همسر باقى بمانند همانطور كه در مطبوعات مختلف مى خوانيم كه اين دسته از زنان بيوه با محدود شدن مساءله تعدد زوجات از نابسامانى زندگى خود شكايت دارند و جلوگيرى از تعدد را يك نوع احساسات ظالمانه درباره خود تلقى مى كنند.
    خب در دین اسلام همه این موارد و دهها مورد دیگر در نظر گرفته شده.
    با در نظر گرفتن اين واقعيتها ناچاريم يكى از سه راه را انتخاب كنيم
    1 – مردان تنها به يك همسر در همه موارد قناعت كنند و زنان اضافى تا پايان عمر بدون همسر باقى بمانند و تمام نيازهاى فطرى و خواسته هاى درونى خود را سركوب كنند.
    2 – مردان فقط داراى يك همسر قانونى باشند ولى روابط آزاد و نامشروع جنسى را با زنانى كه بى شوهر مانده اند به شكل معشوقه برقرار سازند.
    3 – كسانى كه قدرت دارند بيش از يك همسر را اداره كنند و از نظر جسمى و مالى و اخلاقى مشكلى براى آنها ايجاد نمى شود و قدرت بر اجراء عدالت كامل در ميان همسران و فرزندان خود دارند به آنها اجازه داده شود كه بيش از يك همسر براى خود انتخاب كنند.
    مسلما غير از اين سه راه ، راه ديگرى وجود ندارد. من احساس میکنم شما این لینکی
    https://rasekhoon.wordpress.com/2009/09/18/rasekhoon-2/
    گذاشتم رو تا اخر نخوندید که مطمئنا به جواب خوبی میرسیدید خواهش میکنم یکبارم لینک مذکور رو بخونید البته تا اخر نه نصفه
    ذهنيت و شناخت‌تان از ازدواج موقت صحيح و كامل نيست زيرا اولاً ازدواج موقت همانند ازدواج دائم نوعي ازدواج است كه زن و مرد با هم پيمان مي‌بندند تا زماني كه در ازدواج و عقد يكديگر هستند، حقوق هم را مراعات نموده و تكاليفي را كه بر عهده دارند، به انجام رسانند،‌ نيز در پيمان زناشويي وفادار بوده و به همديگر خيانت نكنند چنان كه نيازهاي جسماني و روحي همديگر را تأمين كرده و نقص‌هاي همديگر را تكميل كنند. اين هدف اساسي ازدواج است كه در هر دو نوع ازدواج تأمين مي‌شود. نيز همان گونه كه آيات قرآن بيان كرده موجب آرامش و ايجاد محبت در زن و شوهر مي‌شود. زن و مرد هر يك در ازدواج موقت يا دائم، حقوق و وظايفي دارند كه بايد به انجام برسانند. چنانچه فرزندي متولد شود تمام شرايط و حقوق آن در ازدواج دائم و موقت يكسان است زيرا در ازدواج موقت بعد از تمام شدن مدت آن، نياز به نگه داشتن عِدّه است كه حداقل دو مرتبه حيض شدن و يا چهل و پنج روز است، بنابر اين اگر خانمي حتي اگر چند دقيقه به ازدواج فرد ديگري درآمد و آميزش صورت بگيرد، تا پايان عده نمي‌تواند به ازدواج ديگري در آيد.
    صيغه با زنا فرق دارد. چون در زنا نه عده‏اي وجود داره و نه از نظر شرعي طرفين حقي بر گردن هم دارند ونيز اگه فرزندي از زنا متولد شد حرام‏زاده است و ارث نيز نمي‏برد. ولي ازدواج موقت در حقيقت يك نوع ازدواج محدود است وداراي ضوابط و حقوق مشخص شده براي زوجين است. هم‏چنين در زمان عقد و يا عده زن حق هيچ‏گونه مباشرتي باشخص ديگر ندارد.
    تنها فلسفه‌ عده‌ موضوع‌ بارداري‌ نيست‌ بلكه‌ بهداشت‌ جسمي‌ وروحي‌ نيز مطرحه چنانچه‌ مي‌دانيد بسياري‌ از بيماري‌هاي‌ خطرناك‌ دراثر مقاربت‌ حاصل‌ مي‌گرده و عده‌ خود به‌ منزله‌ قرنطينه‌اي‌ براي‌ پيشگيري‌ ازآن‌ به‌ شمار مي‌ره.
    موضوع‌ بهداشت‌ رواني‌ نيز مسأله‌اي‌ جدي‌ است چرا كه‌ ارتباطات‌بدون‌ فاصله‌ زيان‌هاي‌ روحي‌ شديدي‌ را از نظر فردي‌ و اجتماعي‌ واردمي‌سازد كه‌ بر متخصصان‌ مسائل‌ اجتماعي‌ پوشيده‌ نيست‌.
    البته‌ اين‌ها نيز برخي‌ از حكمت‌هاي‌ عده‌ است‌ نه‌ همه‌ آنها.و هنوز بشر نمیدونه
    این لینک شاید مفید باشه
    https://rasekhoon.wordpress.com/2009/09/18/rasekhoon-24/
    ودر آخر از اینکه میبینم وقت گرانبهای خودتون رو صرف آگاهی اینگونه مسائل میکنید جدا خوشحالم و این حق شماست اما بیاد داشته باشیم علم بشر کامل نیست و خیلی چیزها هست که هنوز علت و حکمتش رو نمیدونیم که فقط خدا از اون آگاهه پس اگر هم در مسئله ای به جواب قانع کننده ای نرسیدم عیب از علم اندک ماست نه از قانون گذار که بر همه چیز اگاهه و مصلحت ما رو بهتر از ما میدونه.

  9. az nazare eslam marda4 zane daem mitunan dashte bashan va binahayat zane sigheyi!in yani chi???????????????????

    dovvom inke payambar o emama be che dalil inhame zan dashtan?

    سلام دوست عزیز
    اینکه چرا اسلام به مردها حق اختیار چند زن رو داده مطلب زیر رو مطالعه نمائید
    https://rasekhoon.wordpress.com/2009/09/18/rasekhoon-5/
    و اینکه چرا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم چند زن داشتند مطلب زیر رو بخونید
    https://rasekhoon.wordpress.com/2009/09/18/rasekhoon-15/
    خواهشا احساسات رو کنار بگذارید و مطلب رو بطور کامل بخونید و خودتان با درنظر گرفتن همه جوانب قضاوت کنید بیاد داشته باشیم این قانون ساخته بشر نیست تا عیب و ایرادی داشته باشه خدا بهتر صلاح بندگانش رو میدونه یا ما؟اینها همه شبهاتی هستند که دشمنان اسلام وارد میکنند درسته که در کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر چنین مسایلی علنا نیست ولی امار و مشاهدات چیز دیگری رو نشون میده. برای مردان غربی چهار همسری نیست چرا که اونها با روابط نامشروع به خواسته خود میرسند.

  10. در ضمن حتما این مطلبو ک از نظر علمی هم ثابت شده رو شنیدین که زن ها میتونن تا سه بار متوالی به ارگاسم برسن
    اما درمورد مردها فقط یک بار !!!

    جواب: سلام اولا در مورد تعدد زوجین مسئله فقط بعد جنسی نیست در ثانی صحبت در تشکیل خانواده است. بنده قسمتی از مطلب رو برایتان دوباره همینجا کپی میکنم حال شما از خواص باشید دلیل بر جواز نمیشود-از جهت ديگر زن از مرد فقط عاملي براي ارضاي غريزه جنسي خود نمي خواهد كه گفته شود هرچه بيشتر، براي زن بهتر. زن از مرد موجودي مي خواهد كه قلب او را در اختيار داشته باشد ؛ حامي و مدافع او باشد؛ براي او فداكاري نمايد و غمخوار او باشد.

    زن در چند شوهري هرگز نمي توانسته حمايت و محبت و عواطف خالصانه و فداكاري يك مرد را نسبت به خود جلب كند، از اين رو چند شوهري نظير روسپي گري همواره مورد تنفر زن بوده است. چند شوهر داشتن نه با تمايلات و خواسته هاي مرد موافقت داشته است و نه با خواسته ها و گرايش هاي زنان-

    البته بیاد داشته باشید اولا تعدد زوجین در اسلام برای هر کسی جایز شمرده نشده در ثانی اگر واقع بینانه نگاه کنیم و احساسات رو کنار بزاریم میبینیم که در نهایت بنفع زنان هست.
    عمر جنسی زنان بیشتر است یا مردان؟هرچند چنين قانوني را اسلام مجاز شمرده است‌ اما در اجراي آن شرايط سنگيني قرار داده كه فقط اندكي از مردان مي‌توانند از عهده آن برآيند. و در اخر اینکه زن میتواند در ضمن عقد شرط کند که همسرش نمیتواند بدون رضایت او زن دیگری را اختیار کند.

  11. به نظر من که زن هم از نظ جسمی میتونه چندتا شوهر داشته باشه
    تازه خوبشم میتونه !!
    بعدشم چیزی که زیاده روشهای پیشگیری……
    اگه این موضوع برای زن هااز نظر اسلام ممنوعه حتما برای مردها هم همینطوره
    چون با وسایل امروزه اون مشکل حاملگی برطرف میشه

  12. Azmayesh DNA vojood dare, shoma khodesho ziad narahat nakon

    جواب:سلام توصیه میکنم چند سطر آخر رو یکبارم مطالعه بفرمایید.

  13. نه به مرد باید حق این کار رو داد و نه زن
    اگه کسی بخواد بی جهت اثبات کنه اسلام به مرد این حق رو داده بسیار دیکتاتور تشریف داره
    در ینگه دنیا به این مسئله خیلی بهتر برخورد میکنند و هیچ مردی نمیتونه زن دوم اختیار کنه
    این مسئله متاسفانه در اسلام ساخته شده الان مورده پذیرش !!!
    گرچه بسیار مشخص هست که نظام مرد سالاری اسلام نشئت گرفته از خوی عرب بدوی است نه نیاز زن امروزی.
    بسیار متشکرم

    جواب:سلام اگه وضع محيطهاي مختلف قبل از اسلام رو بررسی کنید میفهمید كه تعدد زوجات به طور نامحدود امري عادي بوده و تعدد زوجات از ابتكارات اسلام نيست بلكه دين اسلام آن را در چارچوب ضرورت‏هاي زندگي انسان محدود ساخته و براي آن قيود و شرايط سنگين قرار داده است قوانين اسلام براساس نيازهاي واقعي بشراست نه بر اساس احساسات. مثل اینکه شما از تعداد زنان ایرانیان قبل اسلام خبری ندارید!چهار تا در مقابلش ناچیز هست.

  14. با درود این پدیده در کشورهای مثل عربستان قبل از اسلام وجود داشته به نظر من این بحث های روانی یه طرف بحث جسمانی خانوم ها یه طرف به نظر شما زنی که حامله شود می تواند خرج چند شوهر را بدهد و اگر بدهد چگونه می تواند نیازهای جنسی شوهرهایش را بدهد .
    باید بدانید که امام علی در رابطه بازن سه مورد(ناتوانی های زنان) را ذکر می کند که یکی مساله جنسی است زیرا زنان نمی توانند در هر روز اقدام به نزدیکی کنند وبه همین دلیل ساده نمی تواند با چند شوهر خود با عدالت رفتار کند.هیچگاه زنان و مردان از نظر بدن یکی نمی شوند
    ولی باید قبول کرد امروزه بخشی از جامعه زنان به جایگاهی رسده اند که از لحاظ معرفتی از مردان کمتر نیستند.شما بجای این بحث نابخردانه حقوق اجتماعی خود را با مردان برابر کنید
    با سپاس

    جواب:سلام و عرض ادب منظورتان کدام حقوق؟

  15. حرف مفت اسلامی !
    خیلی هم خوب میتونه چند شوهر داشته باشه
    رابطه فرزند با باباش چه ربطی به سلب آزادی زن داره ؟

    جواب:سلام شما برخلاف این عمل کنید!!!

  16. به نظر من داشتن حق چند همسر براي مرد بي عدالتي كامل.چون مردا بي نهايت بي جنبه تشريف دارن…

    جواب : سلام به همين خاطر اسلام به مردهايي توصيه ميكنه كه جنبه اش رو داشته باشند

  17. مطلب قبل رو به عنوان طنز گفتم
    در زمانهای قدیم و بسیار دور شیوه زندگی به صورت چند شوهری بود
    فکر اجتماعی به گونه ای بود که زن سبب زایش و ایجاد نسل است
    بعد ها مرد به دلیل و سببیت خود در تولید نسل پی برد و داستان به شکل چند همسری و به صورت چند زنی شد
    اکنون هم با توجه به تغییرات اجتماعی و رشد افکار معمولا یک زن و شوهر با هم زندگی میکنند
    البته این بسته به اداب و رسوم فرق و اقوام مختلف جامعه دارد
    در هر حال انچه که در اسلام امده حد 4 همسر برای یک مرد است که شرایطی دارد
    از جمله توان مالی مرد – رعایت عدالت در بین همسران و…
    موفق باشید

  18. سلام
    طاعات و عبادت قبول درگاه حضرت حق
    این سوال شاید از چند بعد جواب داشته باشه اما من می خوام کمی دوستانه و با توجه به شرایط اجتماعی جوابش رو بگم
    چون نیست
    الان پسرها یا به نوعی اقایون از فکر ازدواج منصرف شدند و حتی نظر یک پسر رو هم نمیشه برای ازدواج جلب کرد
    حالا چه برسه به چند شوهری
    ای بابا

بیان دیدگاه